Algblommning

Befinner mig just nu i ett superregnigt Göteborg, är totalt dyngsur eftersom jag först har gått 3 km i spöregn och sen bromsprovat i spöregn. Som tur var hittade jag en trasig regnrock att ha på mig under bromsprovet och när jag körde med radion, det var bara lite hål här och där som det var läckage genom.
Minivorsteh´n ville inte följa med på bromsprovet, det var ju kallt för honom när det regnade.

Idag blir det en tur till Karlstad eftersom pumpen till våra söta små slöjstjärtar har gått sönder. Förmodligen dog den av åskovädret härom dagen. Vi hade ändå tänk köpa en ny, men kanske inte idag. Över en natt blev det totalgrönt av alger i dammen, numera ser man inte ens fiskarna :( Måste hitta en pump idag! Om jag hittar en bra pump så ska jag nog försöka hitta lite fler fiskar, kanske vanliga guldfiskar eller koikarpar. Jag får se om dom alls har några...

Ha det bäst i regnet!

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0