Grumligt värre

Åh, jag har ju glömt bort att meddela att jag faktiskt köpte fler fiskar, en ny pump och lite växter. Det blev fyra guldfiskar, två koikarpar, en vit näckros, lite annat grönt och en ny pump. Nu har jag alltså elva fiskar med dom fem slöjstjärtarna sen tidigare. Dom är superfina.
Jag var lite korkad när jag satte ner växterna eftersom jag inte visste hur mycket näckrosleran skulle kladda. Jag borde ha satt en nätpåse runt klegget men jag trodde det skulle räcka med en plastkorg att plantera skiten i. Jag tömde ut en del av vattnet eftersom det var mycket alger sen tidigare och fyllde upp nytt, naturligtvis virvlade det upp näckrosleran i hela dammen så jag såg inte alls dom fina fiskarna på flera dagar. Därför blev det inte heller några bilder här :D
Nu börjar det ordna upp sig. Jag har satt i ett filter i den nya fina pumpen och stänkt i lite algmotverkande medel. Fiskarna är fortfarande lite skygga och sticker så fort man rör sig i närheten av dammen men det brukar gå över efter dom har vant sig lite. Vi får se om jag lyckas få nån bild på dom senare...
Själva dammen är ju inte direkt supersnygg men vi får ta en sak i taget. Jag har i alla fall inhandlat lite saker till att göra om runt den också, nu fattas bara stenar och växterna som ska vara i rabatten runt om.

Jag var på shoppinghumör när vi var i Karlstad så jag kom hem med lite annat också, lite bra-att-ha-grejor och två buskar/växter, en tayberry-buske (blandning hallon/björnbär) med asgoda, söta bär och en vinranka. Hoppas att det kommer att bli bär i sommar!

Jag tänker på min vän Dosvedanyas inlägg och säger: "Tänk inte på allt du inte har utan gläd dig åt allt du faktiskt har"

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0