Stekt människa

Vaknade supersvettig imorse och trodde att jag skulle kvävas. Vi skulle ha satt upp rullgardinerna igår men gjorde annat istället så det glömdes bort totalt och det kändes imorse kan jag lova. Morgonsolen ligger på den sidan av huset och det blir jättevarmt i vårat sovrum, solen ligger rakt på sängen och steker oss. Måste komma ihåg att göra det imorrn, annars kommer jag inte klara av att sova längre än till 5 och det kan ju bli lite jobbigt i längden.

Igår jobbade vi i trädgården en hel del. Johan har inlett en kamp mot stenarna i gräsmattan. Just nu ser det väl ut som att stenarna leder trots att han hittade ett järnspett till hjälp.
Jag har krattat ut lite gamla jordhögar/land som är lite överallt, tänkte så in dom med gräs istället. Det är gjort så gammeldags, bara en jordhög i gräsmattan typ, så nu kan man väl säga att det är mest ogräs. Jag ska ta pallkragar och sätta markduk under dom så får man inte in ogräs underifrån i alla fall.
Det är likadant med rabatter och allt, inga kanter och sjukt mycket ogräs så det måste åtgärdas, men vi tar lite i taget eftersom vi hinner och känner för.
Jag tittade på www.odla.nu igår och blev så sjukt sugen på att beställa en massa till att plantera runt dammen, men jag måste vänta tills efter skatten har kommit och verkligen planera vad som behövs. Dessutom behöver jag en massa stenar först och främst att lägga runt dammen. Jag har planerat allt i mitt lilla huvud redan, får se sen om det blir som jag har tänkt.

Idag blir det nog en slappardag för oss, jag känner mig seeeg.

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0