Resfunderingar

Jag har jämt tänkt att jag vill resa till en massa olika ställen, Egypten och pyramiderna och Island t.ex. tycker jag verkar grymt intressant. Vi var ju på Teneriffa jag och mannen för nåt år sen. Jag köpte en resa till hans födelsedag som överraskning och fixade med jobbet och allt, dom hade lagt ut låtsas-turer på honom och allt var fixat. Gissa om han blev överraskad när jag berättade det dagen innan. Jag hade till och med gett honom ledtrådar utan att säga nåt, jag köpte badshorts och en nessesär som han fick på själva födelsedagen. Lurade honom några veckor innan t.o.m. att fixa pass utan att han misstänkte nåt. Jag hade jätteskoj när jag planerade och filurade.

Nu känns det inte riktigt som att jag har nån lust att åka så där igen, jag vill inte lämna bort Trazzel. Han deppar ihop totalt om jag bara är borta en halv dag. Han struntar i vad som än händer, han bara tittar på dörren tills jag kommer hem igen. Han låg till och med på en av mina strumpor och i axelremmarna till min ryggsäck sist när jag var på IKEA och Johan var hemma med honom. Det verkar gå bättre om han är hemma ensam och inne på "sitt rum" än om nån annan än jag är hemma. Jag vill hellre åka på resor han kan följa med på. Jag skulle mer än gärna vilja hinna med en fjällsemester i sommar. Jag älskar fjällvärlden, de karga och mäktiga fjällen som tornar upp sig framför en är ju bara för härliga. Mannen min har aldrig varit på fjällvandring så det skulle vara skoj. Vi får väl se vad vi hinner med och prioriterar, det är inte direkt som att man saknar nåt att slösa pengar på, vi har hur mycket saker som helst att köpa till huset.

Vinterresan är ju obligatorisk, måste åka på skidsemester varje vinter. Vart det blir i år har vi inte riktigt bestämt ännu, vi får väl se till hösten vad vi kommer fram till. Ramundberget har varit helt underbart men det skulle samtidigt vara kul att prova nåt annat ställe också. Sist hade vi sjuk tur med stugan/lägenheten, 3 våningar, modern och mitt nedanför backen och det bästa av allt - Trazzlet kunde vara med. Det kunde inte vara bättre. Vi hade dessutom sjukt kul på afterskin :D
Jag älskar våra vintersemestrar, dom är bara bäst, jag längtar redan!

Ramundberget

Jag på skidsemester

Slalomjag

Det är jämt så mycket i alla fall jag vill göra - Varför har man inte obegränsat med pengar och ledig tid? Jag skulle då inte alls ha några problem att fördriva tiden...

//U

 

Kommentarer
Postat av: Modesty

2011-06-14 @ 00:10:58
Postat av: Nenny

Om du ska flyga till något varmare land för lite solsemester så får alltid Trazzel vara här och hångla med Shina vet du. ;P

2011-06-14 @ 02:08:45
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: The Ullis

Tack Nenny, så snällt! Men jag kan ju inte lämna min fis, han är ju så töt och fin :P

2011-06-14 @ 07:23:13
URL: http://theullis.blogg.se/
Postat av: Linda Bolund

Goddag! vad trevlig dina inlägg verkar. kommer definitivt läsa på din blogg igen! =P Hoppas du har en rolig dag :)

2011-07-01 @ 13:36:24
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0