Skitgrill

Idag har vi tömt ur halva dammen så fiskarna skulle få ett litet delvattenbyte och fixat lite där. Dom är inräknade och alla 11 lever och ser ut att må gött. Koikarparna är supersnabba och det swischar till framför ögonen och så är dom borta, ganska skygga. Guldfiskarna är stora och vackra och slöjstjärtarna småsöta. Pumpen går så fint så, våran lilla söta fontän. Jag kommer nog att ta in dom under vintern även fast det sägs att det går att övervintra fisk i dammar djupare än 70 cm bara man har värmare så det inte bottenfryser. Jag ska ta in dom ändå, är så rädd att dom dör, vad tråkigt det skulle vara dom är ju så fina.

Igår köpte vi en ny grill, skulle inviga den igår men då var det hål i himlen så det sket sig. Kanske lika bra det eftersom man nästan var tvungen att vara ingenjör för att få ihop den, det hade nog dröjt till midnatt innan vi hade fått mat då. Jag har krånglat massor med den idag, tog tusen år kändes det som. Det var inte så konstigt att det gick trögt konstaterade vi eftersom det fattas skruvar och finns inte hål på två ställen där det ska finnas hål. Man får väl inte förvänta sig för mycket när den "bara" kostar 899:-, men det borde i alla fall finnas hål där det står att saker ska sättas fast kan man tycka... Borde åka tillbaka med den, men då måste skiten skruvas isär igen för att gå in i bilen. Vi ska borra hål där det ska vara och sen skiter vi i det.

Nu ser jag på "300" bara för att ha nåt som låter och titta på nåt bra emellanåt. Sen vi flyttade har vi ju ingen TV, eller TV har vi, men inga kanaler. Vi tänkte strunta i det nu under sommaren, det finns så mycket annat att göra. Vi fixar det till hösten/vintern kanske. Nu är första gången jag saknar det märker jag nu när jag är ensam hemma, sjukt tyst och trist.

Jag tänkte ta en massa bilder idag, men bara tänkte, det blev inte så mycket mer. Jag har gjort roligare saker här hemma, rensat ogräs, vattnat mina plantor och klyvt ved med klyvyxan som är nästan lika lång som mig, bara såna saker man gör när man bor på landet ;P

//U


Kommentarer
Postat av: Nenny

Cross är så nedrans stark i halsen och ibland undrar jag om hon mer eller mindre inte "känner" att hon drar så. Med sele på, en vanlig y-sele från Hurtta, så får jag som mer grepp om hunden eller hur jag ska förklara. Och jag hoppas på att det ska bli som lite mysigare med selen på då det är ganska uppenbart att hon blir väldigt stressad med kombinationen halsband + koppel. Återstår att se när jag inhandlat den. :D

2011-06-21 @ 00:31:53
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: Nenny

Jag har beställt: Dominans och ledarskap, fakta eller fantasi? av Barry Eaton, Problemhund och hundproblem av Anders Hallgren, Ledarskap som din hund förstår av Charlotte Swanstein och Vardagstress och aktivering av Yrsa Franzén-Görneup. :) Behöver ju ha lite mer att sysselsätta mig med i sommar. ;)

2011-06-22 @ 00:22:11
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: Nenny

Kanske har du lust att kolla på det någon gång när du är här nästa gång? Jag har verkligen jättesvårt att tyda henne, vad det är hon vill. För det är lixom så fort jag ställer mig på kicken. Går jag med den så är det inga problem.

2011-06-23 @ 11:18:00
URL: http://dosvedanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0