Sminkproffset

Jahapp då har man gjort insjön igår igen... Vi tog en långpromenad som vanligt runt "stan". Det var inte stort men väldigt fint. Mycket timrade hus, kyrkstugor och gamla byggnader, många såg ut som gamla affärer. Det fanns några gårdsbutiker också men jag kunde ju inte gå in eftersom jag hade söthunden med mig. Det hade varit skoj att se vad som fanns där så det blir nog nästa gång jag åker dit.

Frulle
Dagens frukost: Havregrynsgröt med färska jordgubbar på. Mumselimums

Jag trillade in på en blogg om smink, en tjej som verkar jätteduktig och bara är 18 år. Hon har värsta steg-för-steg-beskrivningarna som ser jättelätta ut och framför allt assnygga. Tänkte att jag skulle testa nu när jag ändå var ensam hemma och satt här och grejade. Hur svårt kan det vara liksom!?! Plockade fram allt mitt smink, verkligen allt eftersom jag knappt har nåt och började spana. Jag testade 3 olika förslag hon hade. Mina färger passade inte alls, hon snackade om nån 180-palett hela tiden med en miljon olika färger och jag hade inga nyanser som passade hennes beskrivningar. Jag kladdade och suddade bort om och om igen. Jag såg verkligen förj**lig ut, såg ut som att jag hade fått stryk eller att en unge hade målat mig. Det slutade med att jag sket i det och tog bort alltihop. Är jag verkligen en tjej? Jag jobbar som lokförare, kör godståg och ser jämt oljig ut på jobbet, kläderna är mer svarta än orange. Naglarna ser ut som om jag har legat i en jordhög mest hela tiden, trasiga och ganska ofta svarta. Ögonbryn har jag bara ett. Kan inte sminka mig för fem öre. Bajs i brallan, å inte bara i brallan utan även på toaringen som en väldigt god vän till mig skulle ha sagt :D

Min lilla råtta måste ha haft löptikar i sin hjärna i flera dagar för han har varit helt stollig både på mig och alla spännande fläckar han måste nosa i. Han var helknasig på hotellet, försökte hela tiden slicka på mina händer och var helgalen. Snacka om att hundar lever i en helt annan doftvärld än oss. Ibland funderar man över hur dom orkar sniffa så mycket, samma fläckar dag ut och dag in. Det måste verkligen vara intressant och spännande.

Fiskarna har inte fått nån mat varken när jag har varit borta, tänkte dom skulle få bli lite hungriga. Dom har ju en massa kryp som jämt trillar ner i dammen så dom är nog inte utan käk ändå. Dom var superalerta när jag matade dom igår kväll när jag kom hem.

Nu sitter jag och spanar på om min kära ska köra förbi med tåget och tuta till mig :) Han kommer hem strax :) Sen blir det planering och handling av maten för midsommarafton. Vad gör ni på midsommar?
Hoppas att vädret blir bättre till imorgon i alla fall.

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0