Alldeles för tidigt, låt mig sova!

Jahapp, då sitter jag i Karlstad på Autowåx bil. Har suttit här och hängt sen kl 7. Airbag/bältessträckar-systemlampan tändes på bilen för några veckor sen, Leif på Englunds i Luleå trodde att det var för att det var så sjukt kallt och att den skulle släckas så fort det blev varmare. Det hände dock inte, så nu sitter jag här. Tur att det går på garantin i alla fall. Fick stressa som en gnu i morse, det är ju 4 mil hit från Kristinehamn. Klev upp alldeles för sent som vanligt och fick köra som en biltjuv. Alldeles för tidig tid fick jag!
I övrigt älskar jag min bil, sjukt skön att köra, går ganska hårt, assnygg och lagom storlek. Jag är kär helt enkelt! Jag har inte lagt ut nån bild på den tidigare... kanske jag måste göra...

Jag har jobbat ganska mycket sista tiden och känner mig sjukt trött idag. Nu ska jag vara ledig en vecka och det känns så himla gött. Ska bara mysa med familjen och ha det härligt. Naturligtvis är jag sniken om dom ringer och behöver övertids-jobbare, jag känner att jag behöver pengarna nu...

Vi har sagt upp lägenheten, har bara kvar den till 31/5, sen blir vi hemlösa! Eller kanske inte, vi har annat på gång, men det ligger vi lite lågt med ett tag till... Vi vill ha exakt allt klart innan vi berättar för alla. Det kommer att bli sjukt kul i alla fall, jag längtar ihjäl mig. Jag är så kär i min man så det är helt sjukt, han är så schnygg så klockorna stannar! Helt otroligt, det verkar som att han vill vara med mig med. Vi har dessutom startat ett konto tillsammans, ica-kort tillsammans... hm, det måste betyda att vi är ihop!

Trazzel är galen som vanligt, han är sällan stilla och leker jämt. Inte alls så kul årstid nu med hans päls, vi bor i ett grustag. Idag blir det badkaret och fram med trimmern, lilleman kommer att bli korthårig. Han är inte alls fisförnäm som jag trodde att pudlar skulle vara, han känner sig inte helt främmande för att kasta sig på rygg i nåt asäckligt på marken, går alldeles säkert i dom djupaste vatten/ler-pölarna och älskar att gräva i den värsta geggan.

Idag blir det även frontline på det bruna monstret, har hört rykten om fästingjävlar så det är ett måste. Hatar fästingar!

Nu gillar jag inte alls Kina! Jag hade mina aningar förut, men nu är jag säker. Jag kommer aldrig mer att köpa en enda pryl från Kina. Såg ett klipp på fb härom dagen från Kina. En man på en "päls-fabrik" flådde djur levande, han slog dom lite i huvudet med baksidan av kniven om dom sprattlade så att han inte fick raka snitt med kniven. Sen kastades dom i en hög där dom fick ligga och självdö, en hög med flådda hjälplösa djur låg där och blinkade med sina stora ögon och vred sig i plågor. Det var så sjukt hemskt att jag inte klarade av att se mer än 1/3 av filmen. Hur fan kan nån människa vara så grym? Hur klarar dom av att sova om nätterna? Hur kan en regering tillåta nåt sånt? En eloge till den reporter som klarade av att filma allt det där och har lagt ut det! Hur klarade den människan av det utan att ta av honom kniven och sticka ner honom med hans egen kniv? Jag hade aldrig klarat av det...
Nu bojkottar iaf jag och min familj Kina! Många prylar kommer därifrån... massor med saker från IKEA verkar vara gjorda i Kina. Såg under en massa muggar från IKEA "Made in China". Förmodligen för att det är så sjukt billigt att tillverka där, det finns säkert en massa barnarbetare och sånt som jobbar för ingenting där. Jag kommer att vara stenhård med det i fortsättningen, inte en pinal från Kina!

Nu ska jag käka lite mer godis här i fikahörnan på BMW och hoppas på att min bil blir klar nån gång.
Ha det bäst!

//U

Kommentarer
Postat av: Nenny

Jag skulle också bojkotta Kina, var några år sedan. Men jag kämpade nog inte tillräckligt för nu har jag ingen koll alls på vad jag köpt. Håller med dig i allt. Varför tror du att jag inte lät Shina ha kvar stavelsen Kina. :P Haha.



Och du, jag håller med, din bil är jävligt nice! ;)

2011-03-24 @ 12:03:32
URL: http://dosvedanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0