Ut i trädgården

Jahapp, då är det bara ut i trädgården igen. Vi käkade sjukt god lunch förut, omelett med broccolli, bacon, lök, tomater och lite ost. Så gött var det! Saknade bara lite kantareller... Jag var på stadsbondgården förut och kikade efter ägg, men dom hade inte lagt några så det blev paketägg från affären tråkigt nog.
Nu tänkte jag mig ut och greja lite igen...

Cyklade med hårbollen förut, man måste ju för att han ska gå att ha med att göra. Jag förstår varför dom har pudlar på cirkus, min är en outtröttlig atlet. Alla säger att det ska vara så stor skillnad mot att ha en stor hund, men jag tycker verkligen inte det. Han är överallt hela tiden, supersnabb och alertare än alla andra. Den enda skillnaden är att han inte tar lika mycket plats vid t.ex. transporter i bilen. Han kräver minst lika mycket motion som en schäfer, han orkar hur mycket som helst och vill alltid mer. Han skulle aldrig få för sig att vilja hemåt när vi är ute och cyklar, han skulle hellre vilja att vi fortsätter förbi, alltid. Han är superpigg när man ska träna, men han har mycket egen vilja och lustiga ideér.

Vi har ingen TV, eller vi har en TV men inga kanaler. Vi tänkte skita i det i sommar, det finns ju så mycket annat att göra. Jag måste ärligt säga att jag saknar den inte för 5 öre.

Nu ska jag gå ut...

Ha det gött!

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0