Kallt om arslena

Sista tiden har jag varit en del på brukshundklubben här i Kristinehamn.
I söndags stekte jag hamburgare kl 10-16 på agility-tävlingen som var då. Det var kallt som s*tan, blåste från sjön. Folk kom hela tiden och frågade om inte jag frös ihjäl som hade stått ute hela dagen men jag hade ju bästa platsen på hela stället - mellan två grillar. Jag behövde inte ens långkallingar på mig ;D
Det var mycket folk och trevligt men jag hann inte se så mycket av tävlingarna eftersom jag stod platsad vid grillen hela tiden. Jag har hittat mycket trevligt folk där på klubben, riktigt roligt.
Den 25:e ska jag på informationsträff angående en allmänlydnadsinstruktörsutbildning, puh vilket långt ord ;) Jag blev tillfrågad om jag ville gå den för några veckor sen, har haft lite svårt att bestämma mig eftersom vi har så knepiga arbetstider. Igår träffade jag styrelsen och pratade lite med dom, jättekul, så nu är jag taggad.

Jag har tränat lite med monstret både när jag har jobbat och hemma. Vi har kört både lydnad och uppletande, spåret har vi inte kört på länge nu. Härom dagen när jag tränade uppletande i Insjön så gick han som en raket, skitskoj. Han har pipit så himla mycket tidigare i närheten av andra hundar men det blir bättre och bättre. Jag tror det beror på osäkerhet helt enkelt. När han var valp så var han så himla rädd för andra stora hundar och jag tror att det sitter kvar lite långt där inne fortfarande. Igår tränade vi bara en liten stund på enkla grejer på klubben, vi har ju inte varit där så många gånger ännu så jag får väl ge honom lite tid att vänja sig också.
När vi tränar hemma och utan hundstörning så kan han allt till lydnadsettan utom platsliggningen som inte är klar än på långa vägar :D

Bryggan vid beachen i Insjön, så vackert. 
Bryggan på beachen i Insjön, asfint väder och så vackert där.

Trazzel på bryggan i Insjön
Sötfis myser på bryggan

Tränade saksök inne med honom för en stund sen. Han fick sitta i köket och jag gömde en grej lite här och där. Tredje gången gömde jag grejen i min dataväska i kontoret, ganska svårt. Han letade som en galning i en kvart utan att ge upp det minsta innan han hittade den. Gissa om han var nöjd då, nöjd men slut :D

Jag har just ringt på en annons angående ett akvarium. Imorrn bär det av till Årjäng en snabbsväng för att inhandla det. Tack Jenny för tipset! :) Jag måste nämligen ta in mina fina fiskar från dammen, är så rädd att dom fryser arslena av sig i vinter annars och dom är ju så vackra Nemo, Doris, Magister Rocka och gänget (inte jag som har döpt dom, haha). Det blir snyggt med ett 250 liters akvarium i köket :)

Apan min
Ser ni min apa? ;)

Vi var tvungna att såga av några grenar härom dagen när vi skulle få ett lastbilslass med ved och min kära fick agera sågande apa ;)

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0