Jobbigt att vara ledig ;)

Det är tyngre att vara ledig än att jobba men ändå så himla mycket härligare...
Idag vaknade jag totalt utvilad och superpigg vid 6. Trodde hunden var på nedervåningen eftersom jag satte för kompostgallret när jag gick upp och la mig men han är tydligen en fena på att krypa och åla sig eftersom det stod kvar så fint lutat mot väggen och han kom ut från E's rum lite yrvaken. Förmodligen har han sussat sött i gästsängen som stod kvar där efter en kompis som sov över. 
Hur som haver gick jag ut med honom, gick in och fixade frukost, kokade ägg m.m. Sen när alla var utfodrade, både folk, hund och fiskar, blev det skjuts av både J och E. Den andra bilen är nämligen på verkstaden för den behövde lite kärlek.

Sen hem och klippa gräs - tar 2,5 timmar med åkgräsklippare eftersom våran gård är stor som en park, trimma 2 batterier med eltrimmern, kasta in ved, trava upp en trave i uthuset, in å hänga tvätt, sätta in en ny...
Dagen är inte ens slut än men nu fick jag iaf vila en stund för slavdrivaren (jag) och få i mig nåt.

Smoothie och en tidning :)

När jag klippte gräset på ful-tomten (som vi kallar den sist inköpta delen) så körde jag förbi ett stenröse som finns mitt på den. Där höll jag nästan på att köra på en stor fet HUGGORM! (Ville pricka den men den gled in bland stenarna). Antingen har vi flera eller så såg jag samma en liten stund senare på andra sidan stenhögen :( Inte mitt favoritdjur om jag säger så...
Såg en för ca två veckor sen lite längre bort när vi skulle grilla...
Känns som att vi bor i värsta ormnästet!
Vet att dom är fridlysta men hade jag hunnit skulle den ha varit i flera delar vid det här laget... Vägrar ha ormar på tomten där barn och hundar leker! 

Nu ska jag iaf läsa lite i min tidning innan jag måste fortsätta jobba :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0