Då var man här igen...

Jahapp då sitter jag på Autowåx i Karlstad igen, tänkte att då måste jag ju göra ett inlägg igen. Förra gången var kontroll av vad som var fel på airbag-systemet och nu har dom fått delar och ska åtgärda problemet. Jag hade tid kl 7 precis som förra gången. Allt var som förra gången, jag snoozade alldeles för länge, duschade alldeles för länge, segade alldeles för mycket och fick köra som en dåre. Nu är jag iaf här och sitter och leker med datorn. Har fastnat i en massa fjantiga spel på fb och det kan ju slå ihjäl lite tid när man sitter så här och väntar.

Vi ska ju flytta snart, ska vara ute ur lägenheten sista maj. Vi kommer att flytta tidigare än så, närmare bestämt 28-29 april för vi ska bli husägare! 28 eller 29 ska vi träffa säljare och mäklare på banken och göra det sista. Handpenning är betald på 140 000:- Inga småslantar inte!
Det ska bli så sjukt kul, jag längtar ihjäl mig. Tiden släpar sig fram...
Huset ligger alldeles brevid stadsbondgården så på andra sidan en liten grusväg framför huset bor fem gutefår, Hedvig, Olivia och några till. Dom är så sjukt söta.
Vi har naturligtvis en miljard ideér och planer på en massa saker som ska göras och byggas. Jordkällare, carport, växthus, badrum, grillplats, trädgårdsland, nytt staket, hönsgård och miljoner andra saker. Vi kommer inte ha några problem med fritidssysselsättningen framöver, men det ska bli skoj. Vi tar väl saker som det kommer och det vi känner att vi behöver prioritera i första hand sen när vi har flyttat in. Just nu känner vi oss fångna i lägenheten, en sunkig sak med en bläig balkong och som dessutom har en ganska hög hyra. Hyran i lägenheten är på 6000:- (+ elen) ungefär så månadskostnaden blir det inte så himla stor skillnad på. Det är så skönt att vi äntligen har hittat ett hus som vi båda gillar och som ligger på ett fint ställe. Vi har väner-utsikt och det ligger några kilometer från stan. Från balkongen har man grymt härlig utsikt, den kommer att bli välanvänd kan jag lova.

Huset i Östervik

Vinterbild på huset i Östervik


Uppvärmningen är vattenburen - vedeldning, det finns flera eldningsmöjligheter, kökspanna, öppenspis och kakelugnar. Jag älskar att kunna elda, det är ju så sjukt mysigt, jag måste ha varit pyroman i mitt förra liv. Huset är från 1890 och har timmerstomme. Jag tror vi kommer att trivas kanonbra där.

Öppenspis i matrum

Öppenspisen i matrummet/köket


Brodern med familj ska komma och hjälpa oss att flytta 1-maj-helgen. Det ska bli skoj. Nu kan äntligen folk komma och hälsa på och vi kommer att ha lite mer plats, närmare bestämt 100 kvm mer plats + en gård på 2500 kvm. Mor och far kommer mest troligt i maj också.
Det finns en liten damm på gården också och den har jag ju massor av funderingar om, är den tillräckligt djup att ha fiskar i t.ex. Nu börjar ju snön snart vara helt borta så jag ska köra förbi huset när jag åker hem härifrån och spana som ett tok.

Ha det bäst!
//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0