Målar-ilet

Nu har jag fått ett målaril... jag målar på övervåningen. Jag fortsatte rensa ogräs igår men hade bara rensat en stund så kom spöregnet och då var jag ju tvungen att hitta på nåt annat. Man kan ju bara inte vara stilla. Igår målade jag taket och började med listerna på övervåningen ovanför trappan. Taket blir vitt igen, helt otroligt. Väggarna där uppe i "hallen" var nån konstig gul färg, så dom kommer att bli gråa nu. Så mycket snyggare tror jag. Vi får väl se när det blir färdigt.
Min bror (och min far) är målare i grunden och har lovat att hjälpa oss med ett rum. Jag tänkte naturligtvis vara taktisk och välja det som är svårast för oss - trapphuset/hallen. Jag skulle nog inte fixa att tapetsera där själv eftersom våderna är så hiskeligt långa men brodern är en klippa på det där så det kommer att bli supersnyggt. Då måste jag förbereda och måla tak och lister så att allt annat är klart innan han kommer hit. Vi har lånat hem en tapetkarta för att spana och välja tapeter.

Jag fick en bra idé förut, vi tänkte ju göra en rosenrabatt med alla miljarder rosor som finns här i trädgården för att det ska bli mer lättskött. Just nu är det kaos med ogräs i dom och det är rosor överallt som ser fula ut.
Vi ska göra en stensatt gång från betongtrappan på baksidan rakt fram och sen en rund stensatt liten uteplats som ska vara omringad med en rabatt av rosor. Uteplatsen ska inte vara stor, kanske så att det ryms en liten bänk eller ett cafébord och två stolar eller nåt sånt.
Den idén känns sjukt bra tycker jag men den kommer inte att genomföras just nu utan ligger lite på is än så länge, det finns så himla mycket som vi måste prioritera före, t.ex. inköp av ved inför vintern är en bra idé. Stenar i olika former och färger är så snygga och blandat med lite växter så blir det ännu finare. Innan vi har hunnit genomföra det där så kanske det har kommit fram nån ny idé ur min idésprutande hjärna ;)

//U




Kommentarer
Postat av: Elin & Maja

Jättefin blogg, och fin design!

2011-08-06 @ 11:03:31
URL: http://twanzie.blogg.se/
Postat av: Therese

Bara bra ^^

2011-08-06 @ 13:19:30
URL: http://browntess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0