Reportage, feta firrar och kollage

Förut idag träffade vi en kvinna från NKP, Nya Kristinehamnsposten - lokaltidningen, som ville göra ett reportage om mig. Hon ville skriva om någon som har flyttat till Kristinehamn för kärlekens skull. Så det kommer nog i tidningen måndag eller tisdag, det ska bli intressant att se. Hon tog en massa bilder på oss och så. Hon frågade en massa frågor och vi hade ganska stressigt så jag förstår inte riktigt hur hon ska få ihop nåt bra av det, men men vi får väl se. Kändes mycket märkligt men det blir nog bra det med...

Nu har jag spatserat runt i trädgården i min svarta nya fina bikini och Johans gummistövlar, så gött jag har haft det. Jag har tagit ur vatten ur dammen och räknat in fiskarna, alla 11 lever och shit så stora dom har blivit. Guldfiskarna är över 15 cm, slöjstjärtarna feta och koikarparna har också växt massor. Jag tog ur massor med mer vatten än vad jag hade tänkt, men det var så mycket alger. Har också lagt i lite nya vita stenar, ska försöka få tag på mer såna senare, fiskarna syns ju så bra när dom simmar över dom. Hundungen har varit galen som vanligt, sprungit runt och huggit i vattenstrålen, trillat i dammen, tänkt sticka till grannen, stulit saker av mig och sånt som han brukar göra.
Sen har jag sprungit runt och vattnat lite blommor och rosor också, dom är ju så vackra.

Idag testar jag på att göra ett litet kollage, såg ett tips om det i en annan blogg. Man får enklare med fler bilder... så jag testar väl:

Kollage
Lite blommor från trädgården, jag, mannen, hunden som senare ramlade i dammen, smultron och en bild från kapellet.

//U


Kommentarer
Postat av: Nenny

Åh vad roligt! Då måste jag ju köpa tidningen! :D

2011-07-10 @ 20:15:34
URL: http://hundarnaochjag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0