Jobb & extrajobb

Jag har varit så sjukt trött på kvällarna nu i flera dagar, därför har jag slarvat med inläggen. I onsdags blev det en längre dag än vad jag hade trott, trodde vi skulle sluta vid 13 men det blev två timmar till och började tidigt. Jag hade elev med mig, en av våra kära vänner som tänker bli lokförare :) 
Åkte tidigt med ensamt lok till Örebro, det skulle in där på CV (verkstad) och sen skulle vi ta ett annat lok hem. Synd bara var att det andra loket inte var klart när vi kom med det första. Vi virrade omkring på stan och letade efter konditorier med uteservering eftersom jag hade T med mig. Då hittade vi ett litet ett med bord och stolar i solen, men det blåste himla kallt. Allt på det cafeét var ekologiskt, till och med ekologisk läsk, det har då aldrig jag råkat på förut men hyfsat gott var det också. Sen gick vi och lade oss på en gräsmatta och slappade i solen, det var så grymt gött att vi båda höll på att somna. Det hade inte varit så coolt det, försovit oss och inte hämtat ut loket vi skulle hem med...

Skulle egentligen vara ledig igår men jag åkte på lite extrajobb, en tur till Hällefors med diesellok, alltid gött med lite extrapengar men inte så himla gött att sitta på ett diesellok utan ac. Då måste man ha rutorna öppna och finns inte nån chans i världen att man kan höra ens vad man själv tänker även fast man har öronproppar. Lillhunden följde naturligtvis med så vi kunde göra Hällefors under uppehållet där. Han var jätteduktig, vi gick på "stan" och vimsade runt lite, satt på parkbänkar och latade oss och inte alls mycket pip från pipleksaken min.
Varenda a-lagare i Hällefors verkar ha nån muskelhund av nåt slag eller nån blandras av såna raser. Jag blev dock förvånad av vad fint dom skötte sig och ändå var några av dom okopplade och gick vid sidan av sluddrande och vinglande gubbar.

Sjö
Utsikt från "kontoret" på väg hem från Hällefors

Trazzel spanar på brudar i Hällefors
Lillhunden spanar på brudar i Hällefors ;P

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0