"Löpar-knä"

Igår skulle jag springa milen tänkte jag, det är ju länge sen nu.
Jag skulle skynda mig för att jag skulle hinna runt innan det blev mörkt så jag gick ut hårt från början, brukar alltid gå snabbt en bit först men inte igår, jag sprang fort istället. Ungefär vid km 5 så fick jag sånt sjukt håll så jag var tvungen vila lite. Brukar aldrig ha det så jag blev lite förvånad. Hade lite ont i knät också så det var skönt att gå en liten stund istället.
När det hade gett sig så skulle jag fortsätta springa men det gick inte, jag hade så sjukt ont i vänster knä. På sidan, lite under knäskålen gjorde det ont som s*tan. Försökte springa flera gånger men det gick inte, det gjorde för ont. Sen gjorde det till och med ont när jag gick... Funderade på om jag ens skulle komma runt...

Johan säger att det är "löpar-knä" och att jag måste vila och sen får jag inte springa så långt. Jag som älskar milen!!!
I morse när jag skulle gå från loket till bilen i Laxå gjorde det ap-ont :( Inte alls kul! Buhu :´(

Idag har jag tyckt synd om mig själv och kletat med Orudis-gel på det onda. Har inte fått ett skit gjort här hemma, inte ens ätit ordentligt. Jag blir alltid så här blä-seg efter nattjobb.
Jag har eldat i kakelugnen och myst i fåtöljen brevid med en tidning. Vi har inte eldat i den förut eftersom hörnsoffan tog upp alldeles för mycket plats i tv-rummet. Nu har vi byggt om den till en 3-sits-soffa och en konstig divan. Vi har alltså 3 soffor numera, en i gästrummet, en (den konstiga divanen) i tv-rum uppe och en nere...
Hm... soffor överallt :)
Men vi kan i alla fall elda i kakelugnen och det är mysigt! :)

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0