Superduper bäst

Det är så otroligt inne att man ska vara någon idag. Att man ska göra något, att man ska sticka ut, vara speciell, köra sin egen grej och se framåt. Att man inte ska klaga eller gnälla utan ha tusen järn i elden samtidigt. *ByGgA SiTt VaRuMäRkE*. Folk bloggar och tjänar multum och startar upp företag och har sig, Blondinbella m.fl. Det är också dessa sidor vi visar upp av oss själva många gånger, på t.ex. Facebook, twitter eller i bloggar, bilden av att vi är lite mer än bara människor, lite snyggare, godare och roligare och alla är så sjukt lyckliga så man spyr och älskar allt och alla. Men det finns en del statistik som visar att psykisk ohälsa ökar bland befolkningen och speciellt hos ungdomar läste jag i nån tidning nyss. Det är inte så konstigt, när samhället hela tiden talar om för oss att vi inte duger som vi är. Vi måste helt enkelt vara lika superduper bäst och så där äckligt lyckliga som alla andra skriver att dom är. I själva verket vet vi ju innerst inne att alla har en pissig dag där emellan, annars går dom på droger eller nåt annat konstigt.

Jag är i alla fall jag. Jag har en skitdag idag, gör ingenting vettigt, sitter mest här och har ångest över allt jag inte har gjort och det tänker jag fortsätta med. Jag har flottigt hår och fula rufsiga flätor och känner mig ensam och osocial. Dessutom är jag kort och halvotrevlig i telefonen om ni av nån konstig anledning skulle vilja ringa. Jag skulle ha bakat, tvättat en massa, motionerat hundstackaren, städat, målat och säkert en miljard andra saker men jag tänker inte göra nåt. Jag ska ta några mackor och snabbrasta lillfis på grusvägen här utanför. Sen ska jag fortsätta att sitta här på mina celluliter och glo på datorn.

Ha det gött! ;)

//U

Kommentarer
Postat av: Nenny

Ja du har verkligen rätt i att det ska vara så bra som möjligt. Men man får ha dagar där man bara är, det har jag ofta. Igår satt jag på arslet hela dagen mer eller mindre, fick visserligen plugg gjort men annars var jag allmänt fet och bara degade på soffan. Det är mänskligt att bara vara ibland. ;)

2011-11-22 @ 19:49:23
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: Nenny

Åh det har jag inte ätit sen vi spårade! Vi får väl ta en dejt snart och mumsa lite tonfiskspasta tycker jag. jamjamjam

2011-11-22 @ 21:04:30
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: Hemmafrun J

Jag känner definitivt igen att man kan ha sådana dagar. Och det har man rätt till oavsett hur sitt varumärke ser ut. You go girl! Kram

2011-11-27 @ 09:20:33
URL: http://hemmafrun.gblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0