Hundmil i höstmörkret

Vi sprang hundmilen, jag, Jenny och Sandra med dogs och naturligtvis ett helt gäng med andra hundmänniskor med sina kamrater. Det var skitskoj och mycket fler deltagare än vad i alla fall jag hade förväntat mig. Ett roligt upptåg och jag är glad att Jenny peppade oss andra till det.
Trazzel tyckte att det var asskoj och var inte ens anfådd efteråt som vanligt. Han hade nog gärna tagit ett varv till, speciellt om han hade fått se på alla fina brudar samtidigt. Jag är lite besviken över att större delen av sträckan var på asfalt men annars var allt superbra. Fina prispåsar utdelades till alla efteråt oavsett placering, massor med hundtugg, hundleksak, klicker, människogodis, energybar, mineralvatten, frukt och säkert mer som jag har glömt, fanns i påsen.
Jag hoppas att det anordnas nästa år också och på fler ställen.
Sen såg jag att vi var med på bild på ett hörn här och där i olika tidningar. Jag och T syns knappt, men jag vet i alla fall att vi är där ;)

http://www.vf.se/nyheter/storfors/lyckad-varmlandsk-hundmil-i-storfors

http://nwt.se/storfors/article975315.ece


Nu har det verkligen blivit kallare och mörkare ute. Till och med harskrankarna vill in, här kamperar dom utanför ytterdörren på kvällarna och stormar in så fort vi öppnar dörren. Trazzlet är mörkrädd när han måste gå ut till dom för sista kissen på kvällarna, han springer ut till första bästa träd och morrar och gruffar lite samtidigt. Sen springer han järnet in så fort han är färdig.

Här sitter vi och väntar på 20 m³ med ved som ska in i vedboden så fort vi kan. Då slipper vi frysa i vinter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0