Inte alls bra

Otur idag igen...
Gjorde rundgång på U-gruppen, allt var lugnt. Radiolokade mig och kände mig supercool i finvädret. Jääj, livet leker, eller nåt sånt tänkte jag nog.



Svettig och rufsig men det gick bra ändå. Selfies är ascoolt har jag sett på tv ;)

Fick åka från Hallsberg, tre minuter sen bara. Då ringer fjärren och stoppar mig och säger att en annan förare hade ringt för att en stock stod ut för mycket mitt i tåget.
Startade radiostyrningen och gick mot aktern för att backa tillbaka tåget till U-gruppen. Mycket riktigt så hade en stock på 10:e vagnen halkat ut ca 40-50 cm. Mindre coolt!

Hat-stocken från h-vetet

Jag backade iaf in tåget igen. Sen ringde jag transportledningen för att kolla om nån kunde hjälpa mig att såga bort den eller om den skulle lämnas och växlas ur. Det fick bli det senare eftersom en handsåg och en 56 kilos Ulrika (inte många andra heller för den delen, om man inte har en stege och motorsåg) inte riktigt rår på en stock på den höjden och med ca 50 cm i diameter.

Sagt och gjort, så nu sitter jag supersvettig och en vagn fattigare på tågmöte i Motala över en timme sen.
Väldigt ocoolt!
Svart i ansiktet och under naglarna och dessutom kissnödig så det stör :(
Nu kommer jag nog bli sen hem.
Jag som var på så bra humör...

Kommentarer
Postat av: Hanna - Min vardag som trebarnsmamma

Det låter ändå som ett spännande jobb!

Svar: Ja visst är det ganska spännande och omväxlande, händer ofta saker och jag får åka till en massa ställen. Ibland kan det dock va grymt trist, som nu när jag sitter och glor på en röd signal ;)
The Ullis

2014-04-27 @ 20:36:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0