Inte min dag idag

Boxholm i skymning

Inte min dag idag...
Fjärren ställde upp mig i Skänninge, full-lastat timmertåg med två klena diesellok i 10 promilles lutning i 2600 meter! Krypfart när jag skulle ta mig därifrån, trodde aldrig det skulle gå vägen. Sen hade jag stopp i infarten till Mjölby, stannade strategiskt i nedförsbacke så jag skulle komma igång lätt igen. Gick strålande... Tills jag fick atc-fel några meter innan signalen!
Då ringde fjärren Norrköping och sa att jag fick vänta där på några tåg.
När jag väl fick åka var det inte ens krypfart utan mera hasade-mig-fram-på-armbågarna-fart, tog i alla fall en hel evighet innan jag tog mig in i Mjölby. Väl där stannade det bakre loket... Startade upp det igen, verkade inte vara nåt fel, han var väl bara uttråkad och ville bråka lite.
Sen gick det raka spåret till Boxholm, rundgång och växlingsväg ut mot timmerterminalen.
Naturligtvis låg växlarna fel i uppförsbacken till terminalen så jag blev tvungen att stanna, omöjligt att komma igång igen.
Bara att knalla fram hela tågets längd, dra fram till signalen och ta ny sats.
Nu står jag i alla fall på plats på timmerterminalen i Boxholm och glor på två truckar som kör som dårar :)
Hoppas på att jag kommer iväg hemåt i rätt tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0