Norrland i mitt hjärta <3

Älskar min lilla ljusstake som jag köpte på loppis för några veckor sen, önskar att jag hade haft två. Skulle vilja ha en vacker kanna/tillbringare i blått och vitt också... Det är ju bara så himla vackert.


Snart sticker jag till Boxholm på jobb, ska dit med ett timmertåg över natten, radioloka mig en massa med multipel TMY för den som vill anteckna. 
En riktig pissvecka för mig och sambon, vi går om varandra hela tiden. Jag var i Torsby mån-tis-ons, han löste av mig i Kil, jag åker till Boxholm en stund innan han slutar ikväll, jag kommer hem medan han sover, han åker när jag sover imorrn. Blä, säger jag bara, vi tröttnar då inte på varandra. Lördag hinner vi ses iaf, då ska jag pussa ihjäl honom.

Känner mig riktigt Norrländsk idag, eller Nörrländsk som min vän Jenny skulle ha uttryckt sig på Värmländska ;) Pratade med morsan just, hon är i stugan vid Råneälven och skottade snö från altanen, pratade så fet norrländsk dialekt jag kunde och önskade att jag var där istället för att jag ska åka och jobba.

Nu ska jag ut på prommis med söthunden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0