Två veckor och en dag

Nu har vi haft våran fina Nattfari i över två veckor och det känns fortfarande lika bra. Han är snäll och så himla vacker.
Jag försöker rida så ofta som jag har tid. Han är jätterolig och pigg, känslig och reagerar snabbt på vad jag vill. 
Idag hade jag tänkt rida i paddocken men regnet öste ner så varken jag eller Nattfari tyckte att det såg trevligt ut. Han fick lite mellis i hagen istället så han skulle orka hålla värmen i allt det blöta.
Till helgen ska jag ta nån skogstur med honom, det gillar han. Han ville traska rakt in i skogen sist vi var ute, tror nog att han skulle gå fram nästan var som helst. 
Igår red en kompis på honom, lite intressant att titta på honom från marken och se vad han gör. Dom hade lite svårt med tölten, men det har jag med. Dessutom var det mörkt, gropigt och blött så han var lite snubblig, vi blev lite rädda att han skulle skada sig så vi tog det lite försiktigt.
Jag tycker att han är så söt när han vill gå till mig när nån annan håller på med honom 😘
 
Jag har lite svårt att fixa tölten, han trillar lätt över i trav, antar att det är mitt fel, håller nog inte ihop honom tillräckligt. Måste träna på det massor!
Vill ju gärna ha tölten där också, men det är väl som med allt annat, det man tränar på blir man bättre på... Just nu har vi tränat på trav så han har blivit bättre på det 😜 När jag provred honom så hade han boots hela tiden, det kanske beror på det, måste kanske införskaffa viktboots...
Kondisen verkar det inte vara nåt fel på i alla fall, han blir knappt småsvettig av ett pass i paddocken 😊
 
Det är så himla synd att jag inte kan ha med Trazzel mer i stallet men då blir han ju förpestad för resten av familjen och kan inte komma in hemma sen 😪 Han skulle tycka om att pyssla omkring våran Nattfari...
 
Jag längtar hem till Nattfari och Trazzel så fort jag åker och jobbar (naturligtvis resten av familjen också, men dom är ju inga hårbollar)! Skulle inte ha några som helst problem att fördriva tiden utan att jobba 😉
Åh vad jag ska pussa på dom när jag kommer hem 😍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0