Hundträning

Jag och några tjejer till har ju startat en liten hundträningsgrupp för nån vecka sen. Vi har inte hunnit med så många gånger, men det kommer att bli fler. Min lillfis har lite problem att hålla tyst när vi ska träna med dom, han skriker, piper och håller på. Han är superduktig när dom inte är med, sköter sig betydligt mycket bättre när vi t.ex. är på Bhk eller nån annanstans, där finns ju hundar men inga som "är" med oss, men jag antar att han vänjer sig.

Sist när vi spårade så gick spårningen bra men apporterna mindre bra, han tog inte upp dom. Vi har inte spårat på jättelänge och därför har vi väl halkat tillbaka, han gjorde ju så förut. Han tycker nog spåret är för roligt och intressant så han vill vidare. Igår och idag har jag därför tränat att apportera spårpinnar inne. Dom är nu så fina att jag nästan får låsa in dom för att han inte ska göra mig galen.

Sen har jag tränat lite lydnad både inne och ute. Idag blev det fritt följ, ligg, sitt, apportering och sen har vi börjat med ställandet. Platsliggningen måste jag också ta tag i och sätta igång med. Han var så fruktansvärt het ikväll att vi hade skall så fort det inte hände nåt. Jag fick sluta flera gånger och gå och sätta mig och läsa en tidning tills han hade lugnat sig lite. Motivationen är det inget fel på iaf! Måste bara lära mig att tygla den också ;)

Satt och tittade på lite hundshoppar förut, Häromi och Jami, tänkte köpa lite hundprylar. Det är ju faktiskt så att den som har flest hundprylar när man dör vinner. Å nä Sandra, du får inte vara med, du äger ju en hel affär ;) Jag får se, kanske jag beställer lite sen, jag är grymt sugen på en massa saker.

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0