Krasslig lillhund

Jag har inte haft så stor lust att skriva nåt här på sistone. Jag har jobbat en massa och sen har lillhunden varit lite krasslig. Han har varit hängig sen i torsdags kväll och lördag och söndag sov han hela tiden, ville knappt gå ut. Jag kunde tempa honom utan att han ens lyfte på huvudet och det är inte alls likt honom, vi blev jätteoroliga. Tempen låg på 38,9 två dagar och i friskt tillstånd verkar han ligga på ca 38,3-38,4 så det var nog lite feber. Tänkte precis kontakta veterinären då han började bli bättre. Han käkade sitt klass-foder genomfruset och jag vätskade upp honom lite med en liten plastspruta. Han luktade abra-kadabra från munnen och "tomsvalde" en massa så jag gissar på att han har haft rejält ont i halsen. Först var vi hemma och sen har han följt med mig på jobbet och bara vilat hela tiden, inga promenader utan bara rastningar och nu verkar det ha vänt. Han börjar vara sitt vanliga spralliga jag, men han får allt ta det lungt några dagar till. Nu springer han omkring och letar gömställe till sin fina pip-pippi, det finns säkert bovar här som vill ta den ;) 

Jag är på riktigt uruselt humör ikväll och inte alls att leka med så akta er ;)

Tydligen skulle man få mycket läsare från bloggriket så testa du med att klicka här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0