Som vanligt...

Jahapp, som vanligt då så går det några månader mellan mina inlägg :D Jag är en usel bloggare... tänker jämt att jag ska börja skriva mer och skriver några inlägg, sen glömmer jag bort/prioriterar annat och sen skiter jag i bloggen. Tråkigt om det är nån stackare som faktiskt vill läsa skiten ;)

Här har det hänt en hel del. Vi har ju hunnit fira jul hos mor o far, varit på skidresa till Ramundberget, jag har varit upp till mor o far en gång till, vi har tittat på hus m.m. Här känns det som om det börjar bli vår lite smått, det finns fortfarande snö kvar men det har tinat bort en hel del. Jag älskar vintern men när det väl har börjat bli slaskigt och skitigt vill jag att det ska gå fort.

Haha såg på bilder här i bloggen på Trazzel, han har växt ser jag nu :D Han är jätteduktig som vanligt. Hans matte blir lite frustrerad när han är på sitt pipigaste humör och piper för allt han vill, men annars går det bra. Han har lite svårt med passivitet så det är en sak vi kommer att vara tvungen att lägga ner sjukt mycket tid på.
Vi tränar på med lite lydnad, måste väl erkänna att jag har varit lite slö sista veckorna. Lillfisen kan ändå en hel del, frittfölj, linförighet, sitt, ligg, stå, lite halvt apportering, "give-me-five", inkallning, sitt-stanna kvar, men om han väljer att göra det är en helt annan sak. Det är nämligen en väldigt envis liten prick.
Sen grejar vi ju på med vardagslydnad lite hela tiden, han är väldigt duktig på att vara lös, funkar nästan jämt.
Tänkte att jag skulle börja åka ut till brukshundklubben nu när det är lite varmare, då är det säkert lite mer folk där. Jag var ute där lite då och då i vinter men det var aldrig nån annan där då så det slutade med att jag sket i det.

V 5 var vi i Ramundberget ett gäng på skidresa, det var sjukt kul. Vi åkte som dårar varje dag, man upptäckte muskler som man totalt hade glömt att dom fanns. Det var väldigt mycket pudersnö och det är ju extra trevligt, härlig åkning. Var på after-ski och tittade på ett kasst live-band, fast vi låtsades att dom var bäst så det blev as-skoj ändå. 10 pers som började festen med att dansa på bordet, skrattade åt våran kära Hans som dansade "Markoolio-dansen". Vi åkte sopsäckar och härjade mest hela tiden. Roligare har jag inte haft på många år :D

Jag och min vän Jenny var uppe hos mor o far v 8 och vimsade runt lite. Det var döhärligt och jag hade gärna stannat en vecka till men det är ju svårt när man har ett jobb. Termometern visade -38 en morgon när vi var i stugan, då är det gött att gå ut och sätta sig på utedasset och frysa röven av sig ;P Renar traskade runt stugan titt som tätt och Jenny fick väl sig några fina renbilder. Vi hade tänkt att det skulle bli en tur med ett malamute-spann hos min kära kusin Lasse, men han hade lite dåligt med tid, han skulle nämligen tävla under helgen. Vi var iaf där och spanade lite på hans hundar och fikade lite. Han har en hane som är sjukt vacker, Tiger, svart och vit och kraftig :) Enligt Katta ser han ut som en säl, men jag tycker han är sååå fin, vill ha.
Vi hann även med en tur till min fina vän Sandra och hennes Magnus och deras fina hundar Åke och Filip Nilsson. Där grillade vi på deras fina grillplats, babblade en massa och mös. Saknar Sandra järnet! I sommar ska jag tjata ihjäl henne att hon ska komma ner och hälsa på :D
Som vanligt går dagarna alldeles för fort och helt plötsligt är tiden slut och man har inte hunnit hälften av vad man skulle vilja. Hade velat umgås lite mer med mor o far, träffa fler vänner, A-H, Lasse B och lite fler, vara ute i naturen lite mer, men tiden räckte helt enkelt inte till :(

Party-gänget i Ramundberget på finmiddag

Ett grymt laddat gäng på after-ski

Snyggaste dans-movesen ever ;P

Sjukt fin utsikt

Det var några bilder från Ramundberget, senare kommer några bilder från G-byn, internet bråkar med mig och segar nu så det blir senare.

Adjö och farväl!

/U

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men hallå vad kul att det hänt nåt här på bloggen!

Det finns viss risk för att du inte ska behöva tjata ihjäl dig, men kanske påminna mig lite..

Vi saknar dig massor här, och vi väntar på att ni ska ta ert förnuft till fånga och flytta hem!



Bamsekram!

2011-03-14 @ 09:22:47
URL: http://sandrashundar.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Haha ja, visst blev du förvånad, det blev iaf jag ;)

Jag ska påminna dig, alldeles säkert :D



Kraaam

2011-03-22 @ 08:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0