I onsdags hände det...

I onsdags hände det... hunden ramlade i dammen, Johans hund alltså, han var absolut inte min vid den tidpunkten ;) Jag hade varit ute och cyklat med honom för att han skulle orka jobba och var lite stressad innan jobbet. Alla som har haft att göra med pudlar vet hur deras päls blir om man inte fönar och torkar den efter bad, toviga korkskruvar och tusen gånger värre, så det var bara att stressa in, duscha och föna honom. Han lärde sig ingenting! Sekunden efter vi kommer ut och ska åka till jobbet så står han där igen och balanserar på kanten, krafsar och hugger i vattnet. Som tur var så hann jag haffa honom innan han badade igen.

I torsdags kom 10 kubik med ved också, så vi har lite att göra. Har redan hunnit trava in nästan hälften, men det är mycket kvar känns det som. Men det är härligt med lite kroppsarbete, det får man ju inte så mycket av på vårat jobb. Jag har bara så svårt att ge mig, kan inte sluta när jag väl börjat, höll på länge i torsdags. Johan sa till mig att han inte orkade mer (hade jobbat sent+tränat) så han skulle sluta, jag sa hela tiden "bara en skottkärra till ska jag kasta in", sen var jag tvungen trava upp lite också innan jag gick in. Jag vill som inte sluta innan det är färdigt... jag var helt död sen när jag kom in, hade ju jobbat hårt hela veckan också.
Emmelie kanske hjälper mig lite idag för det är mycket kvar.

Idag är det tydligen cupcakes-dagen på stan så jag ska möta Emmelie där och moffa lite. Sen ska jag på granngården och köpa lite trädgårdssaker, kanske nån tomatplanta, gurka eller nåt sånt. Jag återkommer väl när vi kommit tillbaka. Har i alla fall bestämt mig för att fota lite mer, har varit dålig på det på sistone.

Min lilla hjärna har världens planer runt våran lilla damm...
Den är ju som bara en cementring, typ en brunnsring fast modell större, kanske som en stor vägtrumma eller nåt. Omkring 70 cm djup. Jag funderar om det går att övervintra fiskar i den? Det finns ju värmare man kan sätta i vattnet så det inte fryser. Guldfiskar och karpar ska visst vara väldigt tåliga.
Tänkte att jag skulle slita upp buskarna som är runt omkring, dom är asfula. Gräva upp ordentligt och sen lägga fiberduk under och stenar först runt kanten av dammen och sen göra en rabatt av olika gräs, funkior och sånt. Sen en liten yta på sidan mot huset där det är stenar man kan gå på så att dammen syns ordentligt. Tror att det skulle bli snyggt, men jag ska fundera lite till på det.
Just nu har jag inte riktigt råd heller, har ju köpt så himla mycket när vi har flyttat, åkgräsklippare/trädgårdstraktor, trimmer m.m. Nästa vecka är jag ledig tis-ons-tors-fre och söndag, då kanske jag härjar loss i trädgården. Skulle behöva hacka lite på äppelträden också...

Hm... synd att man måste jobba när man har så här mycket bra ideér, jobbet tar alldeles för mycket tid från mig... jag borde få lön bara för att jag är jag, ska nog ta upp det på nästa arbetsplatsträff ;)

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0