Spår och tävlingssug

Idag blev det ett spår med T. Jag hade tänkt göra mer, cykla eller gå i skogen för både hans och min konditions skull, men det spöregnade så jag orkade inte, gick en rastrunda i skogen bara innan spåret. Ett spår orkar jag alltid, oavsett väder!

Spår
Paus vid apport 3/6


Spår
Spårhunden

Så där ser nästan alla bilder ut, omöjligt att hinna med.

Det gick så bra det kan gå. Jag har totalt slutat med mat i spåret, det passade inte oss riktigt. Nu kör vi bara vanliga spårapporter och dom är roligast i världen. Det blev ett långt spår, 500 Ulrika-metrar, alltså minst 600 m. Jag kan inte gå korta spår, det är omöjlgt. Jag lade ut 6 apporter och han hittade 6. Jag är dönöjd! Första spåret för i år och han gick som en klocka. Han tog bakspår först vid "upptags-rutan" men det var nog inget misstag utan ren och skär nyfikenhet. Jag stod kvar och lät honom springa iväg ensam och då var det ju inte lika roligt längre så då vände han och tog rätt håll. Sen spårade han kanonfint resten. Han har lite högt tempo kan jag tycka, men han är väldigt noga ändå så det verkar inte vara ett problem för honom. Han lyckades till och med trassla loss ena bakbenet som spårlinan hade slagit ett varv runt genom att spåra på tre ben, det fjärde stod rakt ut åt sidan och så sparkade han lite med det samtidigt som han spårade vidare.
Jag får väl bara se till att lägga tillräckligt svåra spår så att han lär sig att inte slarva. Om jag lade ett så lätt spår som ett appellklass-spår till honom skulle han inte tycka att vi var färdiga.
Nu är jag ruskigt tränings- och tävlingssugen kan jag lova. Fast det blir man alltid när det går bra :D

Jag ser ju att jag har ganska många här som är inne och läser varje dag. Det skulle vara kul om du/ni lämnade en kommentar nån gång så jag fick se i alla fall vilka några av er är.

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0