Trazzels födelsedag & Lövträdsmysteriet ;)

Idag är det stormigt och pissigt väder igen. Känns inte som att våren har varit speciellt bra. Positivt med det kan vara att det blir en superfin sommar, speciellt i slutet då när jag/vi har semester. Då kommer vädret att bli strålande det är jag helt säker på.
Jag var ute med hundungen som inte är en hundunge längre, han fyller nämligen 1 år idag. Det blåste och småregnade och jag önskade att jag hade haft långkalsonger på mig. Det är nog som farsan säger i alla fall, "man tar int av sig långkalsongen förrän till misommarn å sen åker den på strax baki" ;)
Födelsedagen har Trazzel fått fira med en morot som han stal av husse när husse låg i soffan och smaskade på den. Den gnagde han lite på innan han lessnade och började leka, kastade omkring den som ett tok och tuggade loss bitar. Jag upptäckte inte vad han höll på med förrän det var för sent, miljarder småbitar över hela köksmattan och golvet. Jippie vad kul att plocka upp, små blöta morotsbitar!

Jag funderar över alla träd vi har på gården... vanliga lövträd alltså. "Hemma" har vi ju björk, asp, rönn, al, sälg och nån fler kommer jag inte på just nu. Här finns ju massor! Jag känner inte igen hälften. På gården vet jag att vi har rönn och en björk som står utanför gärdesgården. Sen misstänker jag att det är lind, lönn, ask och ett till träd som jag inte har nån aning om vad det är. Jag vet i alla fall att det är nåt särskilt bevarandevärde utfärdat av kommunen på vissa av träden eftersom dom är så gamla, men jag vet inte vilka. Hur som haver, vi tänker inte hugga ner några närmsta framtiden.

Hittade en bra sida om sveriges inhemska trädslag men jag lyckades ändå inte lista ut vad det är för träd.
www.losa.nu

Härom dagen såg jag en orm som slingrade över gångvägen när jag cyklade med Trazzel några hundra meter härifrån. Tror att det var en snok, men den var så snabb så jag hann inte riktigt med. Hoppas att vi inte har flyttat till nån ormgrop...

//U

Kommentarer
Postat av: petra

2011-05-28 @ 21:34:33
Postat av: petra

Heeej gumman. Jag har lagt ner blogg för nu, och är mer eller mindre utan dator när jag är borta och jobbar. Har varit i Göteborg i några veckor, så nu får jag köra ellok :) Hoppas allt e bra med dig. Kraam

2011-05-28 @ 21:38:13
URL: http://pettras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0