Ledighet, stadsbondgården och cupcakes

Nu har jag precis börjat min långledighet och det är så sjukt gött. Idag har vi varit på stadsbondgården för dagis var där och lekte. Vi joinade dom, lekte, käkade lunch, hoppade i höet och spanade på djuren där. Det var jätteskoj! Nästa gång ska vi vara mer förberedda och bjuda dom små rackarna på hembakat fika också.

Hökrig
Hökrig

Grisarna Slösa och Spare
Minigrisarna Slösa & Spare

Getterna
Getterna slappar

Tuppen i hönsgårn, jag tycker att han heter Schnyggve
Tuppen i hönsgården - Jag tror jag döper honom till Schnyggve ;)

Nu ska jag börja mitt projekt - måla hylla. Jag hittade en hylla i förrådet som jag tror skulle passa i köket bara den skulle vara vit istället för gulbrunaktig furu. Tänkte i alla fall försöka torka av och sandpappra den så det går att måla senare. Tänkte sätta upp den brevid spisen och ha kryddor på den.


Här kommer också några bilder från min och Emmelies lördag:

Cup cakes
Våra fint dekorerade cupcakes, min till höger och alltså Emmelies till vänster.

Emmelie
Glufs glufs

Trazzel tokar sig med Emmelie
Trazzlet tokar sig med Emmelie

Emmelie
Fina fina Emmelie

Vi
Slappar i solstolarna

Tomatplantering
Dom fina tomatplantorna

Emmelie
Å vem pekar hon på? Jag? Som är så oskyldig... till allt... jämt...

Ny sommaroutfit
Köpte en ny sommaroutfit på Kappahl

Så där, det var allt för nu. Känns nästan som om det var hela mitt fotoalbum jag la ut, hur många bilder som helst i alla fall. Kanske borde ha den som bilddagbok istället, jag gillar bilder bäst.

Ha det gött!

//U


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0