Trädspecial ;)

Det har blivit en del trädgårdsfix som vanligt... Vi har grejat på mest i trädgården sista dagarna. Johans kall här i livet är att trimma, gräs, ogräs, maskrosor och då även den fina pionen... Jag har rensat ogräs i massor och skulle även vilja kasta mig på dammen, men jag måste ta ett projekt i taget. Annars blir det en massa påbörjat och ingenting färdigt och det är det fulaste som finns.

Vårat äppelträd
Vårat ena äppelträd

Det är ganska vildvuxet, jag har bara hunnit göra ena sidan i år, måste ta dom ordentligt nästa år. Jag vågade inte klippa så mycket som jag ville. Jag hörde av folk att man inte skulle göra det efter dom har börjat slå ut så jag tog bara lite. Sen läste jag på internet att man kan beskära äppelträd när som helst. Jag ska gå lös på dom nästa vår och då ska jag ta rejält så att dom ser ut som stora bonsai-träd. Nu finns det så mycket annat som känns viktigare och dom ser ganska fina ut i alla fall.

Äppelblommor

Hm... det heter väl ändå äppeljuice? I gbg när jag kommer på hotellet brukar jag alltid säga att jag vill ha äppeljuice istället för apelsin i min frukostpåse. När dom skriver upp det så skriver dom alltid äpplejuice!?! Måste kolla ordlistan, jag kan bli galen på sånt där...

Vi har tre fruktträd som är hyfsat nyplanterade i trädgårn men vi vet inte vad det är. "Hemma" har vi ju inte såna träd så jag har ingen aning om vad det är och Johan är totalt ointresserad så han vet inte heller. Nån annan som har nån susning....

Nåt fruktträd?
Oidentifierat träd nr 1?

Bladen...
Grenar/blad på träd nr 1


Träd nr 2

Blad träd nr 2
Grenar/Blad på träd nr 2

Träd nr 3
Träd nr 3

Blad träd nr 3
Grenar/Blad/Blommor på träd nr 3

Jag har ingen aning om vad det kan vara, men jag gissar på nån stenfrukt. Kanske nåt träd är plommon? Dom ser fina ut i alla fall. Hoppas att dom växer fort och att det kommer frukt så att man kan se vad det är för nåt.

Humla
Det här är i alla fall en humla, det har jag koll på

Rosa mossflox
Rosa mossflox i stenmuren

Stenmuren med mossflox
Stenmuren med min nyplanterade rosa mossflox

Hoppas att dom tar sig för stenmuren är ful som stryk, liknar mer ett stenröse än en mur. Dessutom tror jag att det bor läskiga saker där, ormar och råttor och sånt skit.

Det blev ett bildinlägg som vanligt...

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0