Uttråkad i Grums

Kan man vara mer uttråkad? Skulle inte tro det... Jag har suttit på ett stillastående lok flera timmar och det händer inte ett skit. Mina vagnar verkar aldrig bli klara. Jag gick till Grums bläigaste pizzeria, vet inte om det finns några fler, och käkade en flottig pizza. Jag hann ju inte ta med nån mat eftersom jag sov istället. Jag trodde att jag tog en god en med kantareller, oxfilé, mozarellaost och bearnaise sås... såg jättegott ut på menyn. Pizzan bestod av flott och smakade massor med grillkrydda och hade alldeles för mycket inte-hemmagjord bea. Jag åt mest pizza-sallad och väntade på att datorn skulle laddas så jag kunde gå. Inte att rekommendera alltså! 93 bortkastade kronor...

Hunden sover och sover, han är så uttråkad en hund kan bli. Vi har varit ute och gått lite, men jag känner mig inte riktigt på humör, jag vill helst hem.

Jag har dåligt samvete då och då för att min hund inte får göra tillräckligt mycket, inte får nog med motion eller vara ensam en liten stund hemma. När jag sen börjar tänka efter inser jag vilket lyxliv han lever. Han följer med mig på jobbet varje dag och är nära nära nära jämt, han är lös ute på gården, går i skogen, tränar, spårar, springer vid cykeln, promenerar och är allmänt välvårdad. De enda gångerna han är ensam hemma är om vi handlar eftersom jag inte vill ha honom i en varm bil. Lillfisen har det faktiskt ganska bra ändå :)

//U

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0