Vem tog tiden?

Vart tar all tid vägen? Varför finns det alltid för lite?

Om jag tar semester och åker "hem" så känns det alltid som att tiden rusar iväg och jag har inte hunnit nåt av det jag hade tänkt göra eller träffa dom jag hade tänkt träffa. Då ska det vara semester, man känner sig ju bara mer stressad efteråt och har dåligt samvete till på köpet. Nu sist var det väl inte värst som det brukar vara, jag hade med mig Jenny och vi tog det ganska lungt, vi träffade bara några enstaka vänner/släktingar.
Nästa gång då jag åker upp så blir det så att den som vill träffa mig får komma och hälsa på mig där jag är :) Jag orkar inte köra bil 120 mil och sen åka runt där som en dåre för att hinna allt och sen köra 120 mil ner igen.

När man jobbar så skulle man hellre vilja vara hemma eftersom det finns en massa andra viktigare saker man skulle behöva göra, klippa gräset, plantera, bygga, måla, bada hunden m.m. När sen veckoledigheten kommer så brukar jag alltid tänka på allt jag ska hinna göra och sen helt plötsligt så är den över och det är jobb igen och jag har inte hunnit hälften av det jag hade tänkt.
Nu vill jag kolla en massa saker på internet men det finns inte tid till det, ja om jag nu inte ska köra och titta genom ögonlocken i natt.

Nä, jag håller fast vid det jag har sagt tidigare - Jag borde få lön för att jag är jag, ingen annan klarar ju det lika bra. Då skulle jag få tid till allt jag vill...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0