Isglass

Jag träffade min träningsgrupp kl 9 imorse en bit från klubben. Inte alls trevligt, fast det var inte folkets fel... det var vädrets makter... Det blåste som s*tan och regnade och sen började det till och med hagla lite kändes det som, hagelblask regn. Svinkallt i alla fall... Jag frös ihjäl!

Men innan jag frös ihjäl så hann vi träna lite. Vi gick en sväng först med allihopa. Trazzel var värre än nånsin, vi hade ju en löptik i gänget så han var tidvis helt okontaktbar, den kåta lilla saken. Sen tjöt han mest hela tiden, så fort vi stannade blev det 10 gånger värre. Efter en stund avtog det lite så vi kunde träna och leka lite.
Det var ju bara så sjukt kasst väder, det blåste genom märg och ben och regnade vågrätt också. Inget optimalt träningsväder alltså. Trazzels päls är ingen höjdare vid sånt väder heller, han blir som en dyngsur lovikka-vante hela han. Han fryser aldrig om det bara är kallt, -35 grader på vintern bekymrar inte honom han kan lägga sig i en snödriva i alla fall, men sånt här väder det är inte trevligt alls för honom. Han verkade frusen sen när vi kom hem också, det var jag med.

Nu ska isglassen gå och lägga sig i badet! :)

//U


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej vännen!



Det lät inge vidare att stå ute i ruskväder, kul att du kommit igång med ditt kursande iaf..

Vi har nyss avslutat vår sista lydnadskurs i höst, det har varit hur kul som hest och vi har haft supertur med vädret. Det är ju inte alltid man har det..

Jag såg på blocket att det anordnas inomhusträning på Totohallen för endast 30:- så jag tänkte överaska mig själv med att åka dit och träna med Filip.. Plötsligt händer det!!

Kram!

2011-12-06 @ 21:02:28
URL: http://sandrashundar.blogg.se/
Postat av: Madde

Sugen på att vara med i veckans blogg? ;)

Vem vill inte ha mer läsare ^^



DIREKTLÄNK:

http://mezos.blogg.se/2012/january/veckans-blogg-2.html#comment

2012-01-15 @ 12:33:46
URL: http://mezos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0