Julklapp!?!

Jag skriver inte så ofta, men när ni minst anar det är jag här igen ;)

Vi lokförarsluskar bor ju på hotell ganska ofta överallt. På vissa hotellkedjor kan man samla poäng och det är ju kanon för oss. Jag har Best Western-kort och där bor vi ganska ofta i Göteborg. Jag hade fått medlemsbrev därifrån och upptäckte att jag hade skrapat ihop över 100 000 poäng!!! Av dom poängen kan man sen antingen ta ut gratisnätter eller saker från deras olika samarbetspartners, Iittala, interflora, Rörstrand, craft m.fl. Jag satt och spanade igenom vad jag skulle beställa och hittar en köksassistent från Ankarsrum. Den kostar 5-6000:- och jag hade tänkt köpa en ändå så den beställde jag för mina poäng.


Den är superfin! Det var en rolig julklapp till mig :) Min min min min min!!!
Sen behöver jag bara köpa till lite tillbehör som vi behöver, köttkvarn, pastatillsats, rivtillsats och lite sånt. Nu ska jag bara övertala mannen att också beställa nåt superbra för sina poäng :D
Idag har jag en mysardag med vovven, vi eldar i öppenspisen och myser framför brasan. Fast han sitter mest och spanar ut genom fönstret på fåglar i "sin" fåtölj, den lilla grisen.

Igår var vi ute på klubben på medlemsmöte. Där var det lite hetsk stämning en stund, lite blandade känslor inför att det ska bli en IPO-grupp där. Många tror nog att dom hundarna är vildare än andra, äter andra hundar och kommer skrämma bort nya medlemmar. Jag förstod inte riktigt problemet, men jag känner inte dom "IPO-människorna" heller riktigt så det kanske har nåt med det att göra också. Jag har ingen aning men det är kanske andra som har stött på det problemet förut. Hemma i Boden hörde jag då i alla fall aldrig nån resonera på det sättet angående svensk-skyddet.
IPO är dock en tävlingsgren inom SBK så det är bara gilla läget och låta dom också vara med och leka. Det blev i alla fall bestämt att dom får ett hörn av planen till sina prylar och får vara där vissa tider när ingen kursverksamhet förekommer. Det blir intressant att följa utvecklingen och se vad som händer. Jag hoppas och tror i alla fall att det kommer att dra lite nya medlemmar. Hoppas att dom kommer att ha tävlingar på klubben i framtiden också eftersom skyddet brukar dra publik. Hur som haver är det trevligt med lite nytt folk och nya ideér så jag hoppas att det går bra och löser sig till det bästa för alla inblandade.

Jag tränade naturligtvis lite med håret också när jag ändå var där. Det går bättre och bättre. Han är superpigg och hänger i grejerna när vi leker men vi måste självklart bråka lite om pipet innan vi kan köra igång. Han måste åka in i bilen några gånger innan han anstränger sig för att vara tyst. Sen gick det superbra, han är rolig.
Vi körde lite linförighet, sitt-stanna kvar, ligg-stanna kvar och lite ingångar. Vi måste nog träna lite mer på passivitet eftersom han har så svårt att vara stilla. Jag hade tänkt börja lite mer med platsliggningen men det är så himla blött och kallt på gräsplanen nu så det inte alls kul. Då måste man ha nåt som fisen får ligga på annars blir det inte kul alls.

Idag ska vi nog dra ut i skogen en liten sväng och sen kanske det blir en liten runda på klubben också. Vi får se vad vi känner för. Trazzlet verkar då lika lat som mig idag :)

//U
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0