1:a november idag...

Sprang milen i söndags igen...
Klev upp tidigt och gjorde alla "måsten", hämta ved, tvätta m.fl. superintressanta saker. Sen drog jag iväg mot joggingspåret i skogen. Väl där så insåg jag att där var även resten av stan. Det var folk överallt i skogen, som myror ungefär, lika irriterande i alla fall. Jag hade sett fram mot en lugn löprunda ensam i regnet i skogen men så var det den där bajsbrasträffen.
Först tänkte jag dra iväg nån annanstans men då tänkte jag -hm, bra träning för hunden, massor med folk och hundar så jag hoppade ur bilen i alla fall.
Det gick kanonbra. Han skötte sig exemplariskt trots andra galna hundar och virriga människor. Jag skötte mig nästan lika bra, jag sprang förutom där det var som blötast och halast.
Vi hade dessutom klockrena vindmarkeringar på figuranter i skogen (eller var det kanske jägare? en hel passkedja). Det hade varit jättebra om det hade varit bevakning vi körde.

I fredags skulle jag åka pass hem från Frövi med lillhunden. Slängde oss lite snabbt på ett tåg till Örebro för att där försöka ta oss resten av vägen hem till Kristinehamn.
Vi gick in i vänthallen på station för att kika lite på vad som gick för tåg, stod i kö vid en av biljettmaskinerna. Framför oss i kön står en kvinna i 35-40-års åldern med en beige-blaskig labrador.
Trazzel börjar vara konstig och jobbig, klängde på mig och hade sig så jag börjar misstänka att det var en löptik. Hunden sitter då med ryggen mot oss.
Sen reser den sig och då ser jag blodet som rinner nerför benen och att det är en stor pöl på golvet. Jag har aldrig sett en tik löpa så sjukt mycket.
Då ser jag att kvinnan tittar på hunden och på golvet lite och snabbt går vidare i kön. Jag måste också gå fram en bit och försöker göra allt för att undvika blodpölen. Då tänker dåren släppa fram sin hund helt utan att fråga! Jag avbryter innan hon ens hinner fram med "Tyvärr dom ska inte hälsa och dessutom så löper ju din tik". Då svarar kvinnan "Jasså, ja hon kanske har börjat, det är väl dags, vad vet jag".
Hur f-n är vissa folk ihopskruvade? Ligger allt bara löst och skramlar där inne?
Helt otroligt... Hur kan man undgå att märka en hel fors av blod och dessutom att skita i att torka upp efter sig när det ser ut så. Fy så äckliga en del folk är...

Idag har vi köpt några snöspadar, eller snörakor som det visst heter. Det skulle ju vara dumt att vänta tills snön kommer och dom är slut i affärerna.
Jag gillar vintern massor och längtar efter snön, men det är gött med höst också... Äsch, jag gillar alla årstider massor...

Här brinner brasan lite smått, hunden är nybadad och jag hör tuppen som gal. Det kacklar även som en hel hönsgård här inne, fast på övervåningen. Så gött är det! <3

Kommentarer
Postat av: Nenny

Ja du vad ska man säga, du har nog rätt där, det ligger nog bara och skramlar i skallen. Sådär mycket blod som det lät som har jag heller inte varit med om. :/

2011-11-02 @ 11:07:41
URL: http://hundarnaochjag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0