Kurs och spårfreak

I eftermiddag blir det allmänlydnadsinstruktörs-kursen... Idag ska vi ha hand om "riktiga" ekipage/elever :) Det ska bli skoj, vi ska ha inkallningsövningar och kontakt- och kontrollövningar med dom.
Tyvärr kommer jag att lämna Trazzel hemma eftersom han fortfarande käkar antibiotika och är röd i örat. Vill inte att han ska ligga i bilen och det kanske skjuts och grejas och han blir skottberörd eller nåt annat dumt, klubben är ju nämligen brevid en skjutbana. Så krulltott blir tyvärr hemma idag.
Han är mycket bättre än förut och inte alls lika röd i örat, men fortfarande inte bra så jag vill inte riskera nåt. Om några dagar är han säkert fit for fight igen.

Jag är så sugen på att spåra och det är säkert han också men vi får allt hålla oss nån vecka till. På tisdag ska jag och en till från klubben ha ett kurstillfälle på valpkurs i nosaktivering, det ska bli himla kul. Jag är ju ett litet spårfreak ;) Både jag och T älskar spår! Första gången jag spårade med honom verkade han nästan sur över att det var så kort. Så andra gången (när han var ca 5 månader) så la jag ett som var ca 400 m och det var lite mer lagomt, då var han inte galen i slutet. Nu har vi inte spårat nåt på flera månader så det ska bli skoj när vi väl gör det igen :)
Det skulle vara kul med ett uppletande också...

Nu ska jag och Trazzlet gå ut på gården och greja lite, kanske fixa lite med äppelträden och sånt...

//U

Kommentarer
Postat av: Nenny

Vi kanske skulle åka och se IPO tävlingen tillsammans när den är i stan? Såvida inte skulle behövas på plats då eller något. Men skulle vara kul och dra med en solstol och bara sitta och titta och babbla. :)

2012-05-15 @ 12:14:13
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: Nenny

14 juli så det är ju en liten stund kvar. :)

2012-05-15 @ 23:07:42
URL: http://dosvedanya.blogg.se/
Postat av: Nenny

Ja man blir lite lätt irriterad när man får höra sånt där, speciellt från annat håll. Det hade varit väldigt skillnad om han tagit upp det med mig personligen då han kom förbi för att se om hon var hemma. Först efter att han hade varit här var det jag fick höra att han gick och sa så till andra. :(



Vi får ta en grillkväll här framöver. :) Snart är skolan klar, fy fan vad gött det ska bli. Om jag nu hinner få klart allt. ;)

2012-05-27 @ 22:45:41
URL: http://dosvedanya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0