Jobb igen

Idag kör jag på Frykdalsbanan, ska upp till Torsby igen snart. Sov i Torsby i natt. Imorse lastades "mitt" tåg och nu sitter jag i Grums och väntar på att vagnarna ska lossas så jag kan åka med tomt tåg till Torsby igen. Där ska vagnarna växlas in på lastplatsen igen för lastning imorrn bitti, all växling sker med radiolok och mig vid dosan. Lite trist att jobba ensam så här flera dagar på raken, man måste verkligen gilla att umgås med sig själv och ha ett bra telefonabonnemang. Surfplattan är också en ovärderlig kompis!
Det är i alla fall trevligare att jobba när vädret är så här fint.

Har sovit en timme, inte alls likt mig, brukar inte lyckas med det trots att jag försöker.
När jag vaknade var det Glamour på tv. Det är många år sen jag såg det, minns att det gick när jag gick på gymnasiet eftersom exets mor följde det slaviskt. Hur som haver så var det många skådisar som fortfarande var kvar, helt otroligt nästan 20 år senare! Lika uselt verkar det också vara...

Skulle lägga ut en tågmupps-bild men internetuppkopplingen bråkar så det sket sig.

Jag tror jag håller på att bli förkyld, känner mig lite småkrasslig, ont i halsen och hes. Jag vill inte vara sjuk när jag ska vara ledig sen. 
Jag längtar efter semester!
Har väl förmodligen trott att det var sommar lite för tidigt i helgen, att man aldrig lär sig.
Jag har promenerat massor på sistone, har ett vad med grabbarna igen. Den här gången ska vi gå 60 km till och med 30/4. Tog en kortare total den här gången eftersom jag trodde dom skulle hänga med då. Jag har bara några km kvar och då har jag ändå glömt att registrera några promenader och en gång stannade bara Runkeeper utan anledning. Mina vänner som dessutom föreslog ett vad är ljusår efter :D


Jag hade helst låtit bli att äta idag, inget känns gott. Då fick jag ett infall och köpte småplättar, sylt och en påskmust. Inte alls likt mig, borde köpt en sallad istället för det här kan jag inte äta, några tuggor gick ner... Alldeles för sött och mjöligt, blä.
Blev så sugen på tonfisken som Jamie Oliver just gjorde på tv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0