Trädgårdsdrömmar, jobb och lite annat oviktigt



Lite från Stockaryd i söndags, blev inte allt för sen hem trots krånglet, kom hem strax efter midnatt.

Igår var det hemmafix hela dagen förutom en långprommis med lillhunden på 10,57 km, heja mig och heja 5-kilos-hunden!

Vi köpte lite virke för att bygga en liten bro till både oss och gräsklipparen över ett dike på "ful-tomten" som vi kallar våran nyköpta markplätt. Ska bygga mer sen när vi har tid...
Sen klippte jag gräset på kvällen.


Idag är det jobb igen, sitter nu i Hällefors och inväntar avgång mot Kristinehamn. Sen blir det passresa till Gbg, hoppas även på god mat på hotellet sen. Uppstigning blir mitt i natten sen för taxi ut till Skandiahamnen och hemresa med containertåget via Åmål.
Förra gången det begav sig körde taxi-chaffisen mot rött vid första trafikljuset utan att ens märka nåt! Andra hann han precis tvärnita vid och sen körde han fel strax innan skandiahamnen...
Får väl se vad det blir i natt...


Jag hade en gång en spork, en lokförares bästa redskap, minimerar packningen, men den har tyvärr avlidit i en olycka på arbetsplatsen. Hur ska det nu gå?


Igår beställde jag lite prylar till trädgården...
Inte alls dom på bilden utan en pump och filter till dammen, vattnet där är mer än grönt och vi måste göra nåt åt det innan fiskarna dör. Jag vill däremot ha en sån rosenpergola med bänkar där vackra klätterroser ska klänga när jag sitter på fina kuddar under och mår alldeles för gött.
Lurade sambon igår att jag hade beställt statyn istället för pumpen, det var kul.


Kommentarer
Postat av: Kitty B.

Hejsan!
Titta gärna in på www.mewana.se om du är intresserad av fina smycken, mobilskal (iPhone 4 & 5, Galaxy S3 & S4), klockor och unika kläder till låga priser.
Vi har nu även en ny kategori till förmån för WSPA's arbete.

Välkommen in! (:

2014-04-29 @ 19:16:16
URL: http://cherrychonk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0