Trädgårdspyssel och hundpyssel

Jag kom iväg tidigt till och med från Boxholm men det krånglade hela vägen hem, ena loket ville inte gå i drift. Jag fick köra med det som manöverlok bara, alltså körde i det men drivande var det bakre.  Kom hem 5.25 på morgonen, trött som en gnu igår, men idag börjar det ordna upp sig.

Idag har vi käkat lunch på stan, jag ville inte käka onyttigt eftersom jag varit så duktig med motion på sistone och det känts som om vi käkat så mycket onyttigt ett tag nu, så det blev en sallad med avocado, räkor och tonfisk.

Hittade ett magnolia-träd/buske på Coop idag som Johan fick äran att köpa till mig ;) Hoppas på att den ska klara sig här, på krukan stod det zon 3-4. Dom är ju så sjukt vackra!
Köpte också en skylt som jag genast satte ner i jordgubbe-lådan.

Inte så stor än så länge

Så heter den

Borde inte bli allt för stor...

Min nya skylt

Blev tvungen att bada och klippa Trazzel igår, nedan ser ni nog varför men också för att hussen i familjen är så superallergisk mot pollen just nu och det hänger med in i pälsen. Nu är det lite lättare att snabbt spola av honom.

Lurvilurv innan :D

Innan jag tog benen och tassarna

Äntligen färdig med djurplågeriet säger Trazzel

Han har verkligen en ängels tålamod min darling. Det tog så lång tid eftersom han var så långhårig och ändå är han världens snällaste. Han gillar inte när man klipper ben och tassar, speciellt frambenen, men ändå går det bra bara jag håller humöret uppe. Tar lite tid men det är det värt eftersom vi slipper att ha en hund som fäller en massa. Han är så himla fin min krulliga prins!

Han hade lite problem med ett öra igår, naturligtvis mitt fel eftersom jag glömt att plocka bort allt hår i öronen. Idag har jag klippt klor och plockat öronhår och tvättat och nu verkar han bättre. Dumma mig!

Nu har vi just tränat lite i köket, slalom, fritt följ, läggande, backa, inkallning och apportering av nycklar. Han är lika gullig som vanligt.
Jag älskar min hund! Var inte hälften så lycklig och glad hundägare när jag hade schäfrarna, terriern eller min karelare som nu. Inte för att jag inte gillade dom, jag älskar fortfarande schäfrar. Jag tror helt enkelt att pudel passar mig bättre. Han är så himla glad, sprallig, orädd och en riktig enmanshund. Han är väldigt social men går jag därifrån skiter han i alla andra. Igår när jag sov satt han bredvid mig i sängen och tittade ut genom fönstret 8-12, sket i att husse sprang omkring där nere och till slut åkte till jobbet.
Med pudelfjärten har man aldrig tråkigt, han är som ett yrväder. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0